Bij AIP waren we ruim een jaar betrokken bij teamcoaching van de directie en het ontwikkelen van een strategie.
Wat klanten vertellen over WEYT
“We zijn over de hele linie duidelijker gaan communiceren met elkaar. En WEYT heeft ons geholpen op strategisch niveau te blijven en niet te verzanden in de waan van de dag.”
Ad Ordelmancommercieel directeur Agri Information Partners (AIP)
‘De kracht van Lambert is dat hij zich kan inleven in onze cultuur. Een consultant waar we eerder mee werkten, kwam meteen aan met allerlei methodieken. Maar Lambert begon eerst met kijken naar AIP. Hoe zit het bedrijf in elkaar, hoe werken jullie samen? Die aanpak sluit aan bij onze waarden. Praktisch te werk gaan, maar wel met behoud van kwaliteit.
‘De eerste sessies hebben we het vooral gehad over de samenwerking binnen ons managementteam. Daarna gingen we pas praten over de strategie. Ook dat is een toegevoegde waarde van Lambert: je kunt het wel meteen over de toekomst hebben, maar eerst moet je weten wat je aan elkaar hebt. Een belangrijke winst van het traject is dat we duidelijker zijn gaan communiceren. Dat heeft ertoe geleid dat we onze strategie voor de komende jaren op een goede manier hebben kunnen doorvoeren in het bedrijf.’
“We zien enorme vooruitgang en versnelling in onze organisatie op de plekken waar Lambert aan de slag gaat. Ik zie het effect meteen terug in de cijfers.”
Koen BrekelmansDirector operations & supply chain Uniekaas Holland BV (DMK Deutsche Milchkontor GmbH)
‘Lambert is flexibel, zorgt voor een gedegen inhoudelijke voorbereiding en is altijd op zoek naar het brengen van waarde. Het onderscheidende vermogen van Lambert ligt in zijn sociale vaardigheden. Hij is iemand die met iedereen in de organisatie verbinding kan leggen en beschikt over sterk inlevingsvermogen. Hij neemt mensen mee in verandering door middel van inhoudelijke gesprekken en aandacht voor acceptatie.
We zien enorme vooruitgang en versnelling in onze organisatie op de plekken waar Lambert aan de slag gaat. Je ziet het effect van zijn werk meteen terug in de cijfers. Voorbeeld: De aanpak van Lambert zorgde voor één van de meest succesvolle software implementaties binnen DMK. Door zijn focus op betrokkenheid en training konden onze Duitse consultants 3 maanden eerder dan gepland van het project af. De fabriek in Kaatsheuvel is hiermee een voorbeeld voor de andere 15 DMK fabrieken.’
“Er is meer verbinding met de werkvloer. Daardoor voelen mensen zich echt onderdeel van
Edward van HorssenProductiemanager bij De Jong Duke
het bedrijf.”
‘Op basis van de ervaring die Lambert heeft met technische bedrijven, vergelijkbaar met De Jong Duke, heeft onze HR-afdeling hem ingeschakeld. Vanaf de eerste kennismaking was er direct een klik tussen wat hij kon aanbieden en wat wij nodig hadden. Lambert heeft ons een aantal tools gegeven die we makkelijk konden toepassen in ons leiderschap. Persoonlijk heb ik van hem geleerd om meer het sociale toe te laten, en me niet altijd te focussen op de zakelijke kant.
In een productieomgeving wordt vaak op output en kpi’s gemonitord. Van Lambert leerde ik juist de ‘softe kant’ naar boven te laten komen. Bijvoorbeeld door ook eens aan medewerkers te vragen hoe het met ze gaat. Maar ook door beter om te gaan met feedback. Ik kon altijd slecht tegen kritiek, maar nu weet ik hoe waardevol het is om me open te stellen voor wat iemand te vertellen heeft. Echt luisteren, nadenken en dan pas antwoorden heeft vaak veel meer effect. En af en toe een stilte laten vallen helpt ook.
Ik merk dat anderen de trainingen van Lambert ook als prettig hebben ervaren. In de hectiek van alle dag worden momenten gekozen om dingen te bespreken die teamleden belangrijk vinden. Er is meer verbinding met de werkvloer. Daardoor voelen mensen zich echt onderdeel van het bedrijf. Ik zou Lambert zeker aanbevelen aan anderen.’
“Mijn managers zijn zelfbewuster geworden! Lambert liet ze zien op welke manieren je mensen in beweging kunt krijgen.”
Mirèn van BalenHR-specialist Primera
‘Lambert heeft een brede ervaring. Hij doorziet snel de dynamiek in een organisatie en weet wat er in bepaalde teams of samenwerkingen mis kan gaan. Ook beschikt hij over een goed inlevingsvermogen, waardoor hij zowel medewerkers van het hoofdkantoor als operators in productie kan trainen. Verder is Lambert doortastend en weet hij de personen in de groep te raken.
‘Primera is een familiair en mensgericht bedrijf. We houden de relatie graag goed. Een nadeel daarvan is dat we soms iets te voorzichtig zijn in het contact. Van Lambert hebben we geleerd de confrontatie aan te gaan. Mijn managers zijn zelfbewuster geworden en hebben handvatten gekregen om in sommige situaties effectiever te handelen. Zo liet Lambert zien op welke manieren je mensen in beweging kunt krijgen. Bijvoorbeeld door los te laten, maar ook door een goed gesprek te voeren en echt te luisteren naar de vraag achter de vraag.’